دانلود مقاله پژوهش تجربی انتقال حرارت همرفتی در کانال‌های ورق متخلخل زینتر شده

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

17000 تومان – خرید

چکیده

انتقال حرارت اجباری آب و هوا به کانال‌های ورق متخلخل زینتر شده، به صورت تجربی بررسی شد. اثرات سرعت سیال، قطر ذره، نوع محیط‌های متخلخل (زینتر شده یا زینتر نشده) و خواص سیال بر انتقال حرارت همرفت و افزایش انتقال حرارت بررسی شدند. نتایج نشان داد که انتقال حرارت همرفت، به علت مقاومت تماسی حرارتی و تخلخل کمتر در نزدیکی دیواره‌ی ماده‌ی زینتر شده، مخصوصا برای انتقال حرارت همرفت هوا، در کانال ورق متخلخل زینتر شده شدیدتر از زینتر نشده بوده است. برای شرایط آزمایش شده، ضرایب انتقال حرارت موضعی در کانال‌های ورق متخلخل زینتر شده برای آب تا ۱۵ برابر و برای هوا تا ۳۰ برابر افزایش یافته‌اند. افزایش انتقال حرارت به علت محیط‌های متخلخل زینتر شده با هوا، با افزایش نرخ شار به شدت افزایش می‌یابد. با این حال، اثر قطر ذره بر انتقال حرارت همرفت در محیط‌های متخلخل زینتر شده زیاد نبود. طبق یافته‌ها، به علت تماس حرارتی گسترش یافته که در نتیجه‌ی زینتر کردن حاصل می‌شود، هدایت حرارتی مؤثر محیط‌های متخلخل زینتر شده بسیار بیشتر از محیط‌های متخلخل زینتر نشده بوده است.

مقدمه

محیط‌های متخلخل اختلاط جریان سیال را شدت می‌بخشد و مساحت سطح در تماس با خنک کننده را افزایش می‌دهد، پس استفاده از ساختارهای متخلخل یک تکنیک افزایش انتقال حرارت مؤثر است. انتقال حرارت در محیط‌های متخلخل به علت اهمیت آن در کاربردهایی مانند بسترهای ذرات شیمیایی و کاتالیزوری، انتقال دهنده‌های میکرو-متخلخل یا ماتریس صلب (جامد)، خنک‌سازی تجهیزات الکترونیکی و آینه‌ها در لیزرهای قوی، سیستم‌های راداری مرحله به مرحله، کوره‌های صنعتی، مولدهای بستر بسته شده، محفظه‌های احتراق، سیستم‌های پیش رانش هسته‌ای بستر ثابت، ریز پرتاب کننده‌ها، خنک‌سازی تراوش، سیستم‌های مدیریت حرارتی فضاپیماها و بسیاری کاربردهای دیگر توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده است [۵-۱].

جیگارنیک و همکاران [۲] به صورت تجربی انتقال حرارت همرفت آب بر ورق‌های مسطح و در کانال‌های پر شده با …

تعداد صفحات: ۱۲ صفحه پی‌دی‌اف انگلیسی + فایل ورد ترجمه فارسی

سال انتشار:  ۲۰۰۴

پاسخ دهید