دانلود پروژه خستگی سیکلی

دانلود پروژه خستگی سیکلی

دسته بندی: -

قیمت: 28000 تومان

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

28000 تومان – خرید

فهرست مطالب

خستگی سیکلی
۱٫۸ روش تنش بر حسب سیکل (S-N)
۱٫۱٫۸ MMC های تقویت شده با فیبرهای پیوسته
۸٫۱٫۲ کاهش فنریت
۸٫۱٫۳ MMC ها با ذرات تقویت شده
۸٫۲ رشد ترک خستگی
۸٫۲٫۱ MMC های تقویت شده با فیبر پیوسته
بسته شدن ترک خستگی
۸٫۲٫۲ MMC های تقویت شده بوسیله ذرات
۸٫۲٫۳ کامپوزیت‌های مرکب (هیبرید) و لایه‌ای
۸٫۳ خستگی گرمایی

خستگی سیکلی

خستگی یک فرآیند تخریب خواص مکانیکی تحت بار سیکلی می‌باشد. بار سیکلی ممکن است مکانیکی، حرارتی یا ترکیب این دو باشد. مواد کامپوزیت  در خیلی از کاربردهایشان تحت بار سیکلی قرار میگیرند، مانند اجزاء اتومبیل، ساختار هواپیما و … . در ادامه ما دو روش اصلی که برای تعیین مقدار رفتار خستگی مواد استفاده می‌شوند را توضیح می‌دهیم (برای توضیح کامل تر، خوانندگان می‌توانند متون ارائه شده توسط Meyers و Chalwa (1999) و Suresh (1998) را مطالعه نمایند).

تنش بر حسب سیکل (S-N): این  روش شامل آزمایش خستگی سیکلی برای بدست آوردن منحنیهایS-N می‌باشد، که در آن S دامنه تنش و N تعداد سیکل‌های تا شکست است. در کل، برای فلزات آهنی یک حد خستگی مشخص یا حد تحمل مشاهده می‌شود. برای سطوح تنش زیر حد تحمل، از لحاظ تئوری ماده می‌تواند تا بی‌نهایت تحت تنش‌های سیکلی قرار گرفته بدون اینکه بشکند. در مواد غیرفلزی مانند آلومینیم حد تحمل واقعی ندارم. در اینجا می‌توان به صورت دلخواه تعداد سیکلی را به عنوان دامنه خستگی تعیین کرده و آزمایش را در این نقطه پایان دهیم. رفتار خستگی مواد ساختمانی می‌تواند طبق قرارداد به دو دسته تقسیم شود: جوانه زنی و رشد ترک. در سیکل‌های بالای خستگی (HCF) فلزات، بیشتر عمر خستگی مربوط به شروع یک ترک خستگی و جزء خیلی کوچکی از آن صرف رشد ترک می‌کردد. در سیکل‌های کم خستگی (LCF)، قسمت بزرگتری از عمر خستگی صرف رشد ترک می‌گردد. فرآیند کارسختی و کارنرمی هم نقش مهمی در LCF دارند. یک مشکل اصلی روش S-N این است که نمی‌توان بین مرحله …

تعداد صفحات: ۳۳ صفحه فایل ورد

پاسخ دهید